Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

Van den weeromstuit

Na een lekker middag en avond in Nieuwpoort met korte broek in de kuip in het zonnetje was het gisterenochtend geheel andere koek, alles grauw en grijs en dreigend dat het zou gaan regenen. Toch maar op pad naar Zeebrugge. Eenmaal buiten vol de wind en de golven op de kop en op zeil ging het al helemaal niet opschieten dus maar op de motor en om het hele stuk naar Zeebrugge op de motor tegen de golven in te beuken, dat idee sprak nou niet echt aan. Dus maar besloten, ik heb tenslotte toch nog een week om thuis te komen, om Oostende maar aan te lopen en lekker binnen te gaan liggen want daar was ik tenslotte op de heen weg niet geweest en het is best wel een leuke haven en leuk plaatsje. Eenmaal binnen ging de wind alleen maar harder waaien, maar het zonnetje brak goed door en het was prima toeven in de kuip in de zon en uit de wind. En aangezien op de havenkade allerlei kraamjes met vis en diverse lekkernijen staan werd het eigenlijk wel een hele leuke dag. Vandaag regende het de hele dag en er kwamen waarschuwingen voor windkracht 7 over de marifoon van Oostende radio dus ook maar een relaxdag ingebouwd. En toch maar een overvalst portie vlaamse frieten gehaald, niet te versmaden hoor. Morgen lijkt in ieder geval de wind wat minder te worden en dinsdag moet een echt mooie dag worden.w Dus het plan is om morgen weer een kort stukje naar Zeebrugge te doen en overmorgen de wat langere tocht naar de Roomplotsluizen en dan ben ik weer in Nederland. Hum, eigenlijk is 6 weken helemaal niet zo lang, althans, deze vliegen om.

Reacties

Reacties

Andy

De weken vliegen inderdaad voorbij Paul, zeker voor jouw als je zo bezig bent.
Als ik jouw was, zou ik de volle week benutten...en die Vlaamse frieten smaken nog lekkerder als ze je ook daar haalt.

Ik duim voor je dat je nog een paar dagen zon krijgt.

Wilco

Toen m'n scouts op de Landelijke Scoutingwedstrijden waren, kon het thuisfront "aanmoedigingsmails" versturen.

Bij deze een aanmoedigingsmail voor jou: "zet hem op, je bent er bijna. Zorg dat je heel thuis komt"

Jacqueline

Wat jammer van de laatste dagen die storm en regen, vandaag is het ook weer niks alhoewel ze vanmiddag toch een zonnetje in het westen voorspellen en met ty mee is Zeebrugge niet zo ver, maar in Oostende is het goed toeven midden in het stadje maar ik kan me voorstellen dat je nu wel graag de zeilen wil strijken om in je thuishaven te komen, ik duim voor je, liefs Ma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!