Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

Weer terug aan deze zijde van het kanaal

Het was 's ochtends spannend bij het opstaan om tezien of het wel of niet potdicht zou zitten van de mist, geluk deze keer, het zicht was redelijk en na wat overleg met een aantal andere zeilers beslot iedereen de overtocht te gaan maken. Er zat een redelijk windje maar niet te veel en ik kon recht oversteken om de tijd in de drukke verkeersroute zo kort mogelijk te houden. En het is echt ongelofelijk hoe veel van die grote schepen er langs komen. Door het betere zicht kon ik ze steeds op tijd zien aankomen en keurig ontwijken. Na een uur of vier kom je dan onder de Franse kust en met een flinke ebstroom mee kon ik zo snel opschieten dat ik Calais kon overslaan en doorvaren naar Duinkerken. Het ging ook steeds harder waaien en op genua en stroom mee ging het keurig met een vaartje van 7 knopen naar Duinkerken waar ik rond een uur of 5 afmeerde. Nog net even tijd om boodschappen te doen voor de regenbuien zouden losbarsten wat dat deden ze dan ook 's avonds. Vanochtend was het weer droog, het zonnetje beon af en toe door de bewolking heen te breken en rond 10 uur met stroom mee een korte tocht van Duinkerken naar Nieuwpoort. Het zonnetje ging steeds harder schijnen en lijk leek zowaar zomer 's middags. Rond drie uur bij het bezoekersponton bij de Koninklijke Yacht Club Nieuwpoort afgemeerd. Na een kwartiertje kwam de havenmeester er al aan : ah, de Met Dank Aan is weer terug en wees mij voor de nacht hetzelfde plekje aan waar ik een paar weken lag. Vanmiddag weer eens wat overtollig zout van de boot spoelen en dan maar eens een heerlijk Duveltje op het terras in het zonnetje gaan drinken. Ik denk dat ik morgen maar richting Zeebrugge ga, ook weer een niet al te lange tocht maar lekker dobberen langs de Belgische kust is best wel lekker na de afgelopen tamelijk enerverende weken.

Reacties

Reacties

Vicky

Heei pap,

Lekker bezig! Het gaat beter dan die keren dat wij vroeger meegingen. 2 weken wachten tot we de zee op konden dus nooit verder dan Belgie gekomen!

Ben trots op je!

Geniet van je laatste week en hopelijk zit het weer ook nog een beetje mee..

Dikke kus!

Jacqueline

Ik ben blij dat je weer aan deze kant van het water zit want ik weet hoe druk het is in het Engels Kanaal. Nu nog wat zomerweer en niet te veel tij tegen dat zou wel leuk zijn en dan is straks thuis komen ook weer leuk, Paul nog een paar fijne zeildagen, groetjes Ma

Antoinette

Ik moest aan je denken toen ik in mijn zwembadje lag te dobberen vanmiddag. Ik hoopte dat je ook mooi weer had. Fijn dat het allemaal naar wens gaat. Goede reis nog deze week. Groeten van Peter en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!