Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

In Calais

Vanaf Brighton een korte (20 mijl) tocht met een brandend zonnetje naar Eastbourne, langs de mooie krijtrotsen en Eastbourne is werkelijk een fantastische haven. Bij aankomst meteen de sluis in, die worden 24 uur per dag bediend dus je kan er altijd in en uit. Ook maar eens even naar de kapper geweest, ja ook met mijn beperkte hoeveelheid haar is dat toch af en toe nodig. Het was even smoezen en slijmen om bij een trendy dameskapper terecht te kunnen maar anders moest ik een half uur met de bus en dat vond ik ook wel een beetje overdreven. En als ze dan ook nog vragen hoe ik het wilde hebben........ Ja toen werd ook wel even stil. Gisteren weer een lange tocht van zo'n 45 mijl van Eastbourne naar Dover. Het begon als een zeer relaxte tocht met een warme zon en practisch geen wind maar hoe dihter bij Dover, hoe harder het ging waaien en met uiteindelijk zo'n windkracht 6 recht op de kop en steeds hoger en steiler wordende golven was de tweede helft van de dag geen plezier. En ik moest ook op tijd in Dover zijn omdat ik had afgesproken met vrienden (John en Jeanette voor de ingewijden) begon dat ook wel spannend te worden. Met een half uurtje vertraging ten opzicht van de afgesproken tijd de haven binnen. 's Avonds een heerlijk potje bier gedronken in een pub en daar ook gezellig gegeten en de wederzijdse ervaringen uitgewisseld, zij van de verhuizing naar Londen en ik van de zeilreis. Op tijd weer naar bed want vroeg op voor de oversteek naar Calais. Helaas, vanochtend opgestaan en .........potdicht van de mist ( ja Wilco.....) dus niet naar Calais. Morgen weer een nieuwe poging maar de voorspellingen zijn nog niet hoopgevend. Dus vandaag een huishoudelijk dagje , de was doen en binnen de boot maar eens een beetje schoonmaken..... En de blog weer bijgewerkt.

Reacties

Reacties

Andy

Weer een mooi verhaal. Zal wel wederom mooie llaatjes opleveren. Ben helemaal benieuwd naar je nieuwe kapsel....geljk high-lights er gedaan?
Hopenlijk krijg je beter weer voor de oversteek.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!