Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

Van Jersey weer naar Guernsey

's ochtends 5 uur op en het zeilpak aan want het goot van de regen en er leek aardig wat wind te staan, hoeveel geen idee in de haven en de windmeter van de boot heeft ook besloten het maar niet meer te doen. Eenmaal buiten stond er toch nog meer wind dan ik dacht, onder de beschutting van het eiland 4 tot 5 dus dat kon wat worden eenmaal de vuurtoren van La Corbiere voorbij en op volle zee want de wind stond pal Noord, dus pal tegen. Het eerste stuk halfwind en met tegen de 9 knopen op de genua ging het wel heel hard. Eenmaal La Corbiere kon de genua eraf, windkracht 6 pal tegen en dan op die korte hoge golven dat is geen doen. Enfin, na een 7 uur in de wind en striemende regen de haven van St Peter Port binnen en nadat ik ben afgemeerd aan ponton in de buitenhaven, de kachel aangezet om weer en beetje op te warmen. Dat is zo'n dag dat je denkt: waarom vind ik dit eigenlijk leuk :-) Vandaag nog steeds harde wind uit het Noorden dus geen goed plan om de Alderney race door te gaan. Het schijnt mrgen wat beter te worden. Eerst maar eens lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan dus vanavond een lekker stukje vlees en groenten..... En dan maar hopen dat er morgen wat minder wind staat. Hier is wel eindelijk het zonnetje gaan schijnen en dat voelt al weer wat plezierigen aan. Ik weer verder met het lezen van een boek (ja ja, echt)

Rien

Je treft het niet met het weer, Paul. De verwachtingen voor de komende dagen zijn wel beter. Wij hebben net een geweldige Hemelvaarttocht achter de rug. Niks windkracht 6 en hoge golven, maar een lekker briesje van 3 beaufort en rustig kabbelend water. Misschien toch maar aan de motorboot dan?
Je beleeft zo wel wat en die stapel boeken kom je zo ook lekker doorheen.

Andy

He Paul...trek je niets aan van Rien hoor...zo op de binnenwateren is meestal goed vertoeven ;-). Maar ehh...je ging toch niet om weer varen...
Goed te horen dat je kachel het in iedergeval doet. Je hebt nog voldoende de tijd, dus rustig aan.