Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

St Malo

Gisteren van St Helier naar St Malo. Vrijwel geen wind en ook nog pal tegen. Dus op de motor 7 uur met een heerlijk zonnetje en een stevige oceaandeining naar St Malo getuft. Eenmaal aangekomen konden we direct door de sluis naar de haven bij de oude stad (intras muros). De aankomst bij de ommuurde stad is wel heel erg mooi. Hiermee is de eindbestemming van de reis bereikt. Gisteren nog heerlijk gegeten met uitzicht op de baai van St. Malo. Vandaag begon met regen en al shoppende werd het droog en ging zelfs de zon nog schijnen. St. Malo is trouwens fantastisch om doorheen te wandelen en het uitzicht vanaf de muren van de stad over de baai met laag water als alle rotsen boven water uitsteken is super. Het waait wel enorm dus ik hoop dat die wind de komende dagen wat minder wordt. Morgen gaat Irene weer met de trein op huis af en gaat voor mij de terugreis weer beginnen. Via de kanaaleilanden weer terug naar Cherbourg en dan het kanaal over naar de Engelse kust. Maar eerst even wat mooier weer en minder wind afwachten.

Andy

St.Malo is inderdaad leuk om te beklimmen...alleen toen ik er was, was het ontzettende druk in die kleine steegjes.
Leuke om de foto's te kunnen zien.

Michael

Hoi Paul,
Leuk om via je blog je reisavonturen mee te kunnen beleven. Knap ook dat je St Malo gehaald hebt. Ik hoop dat de wind en deining iets meer meewerken op de terugweg. Van Irene ook knap dat ze zo'n deining getrotseert heeft. We blijven je volgen via je blog.
Groet
Michael