Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

Naar Dieppe

Een lange dag, om 10.00 de haven van Boulogne uit met nog zo'n 3 uur stroom tegen en dan is 54 mijl best lang, onderweg ging er nog een waterig zonnetje schijnen en was het best aardig, tot de wind aantrok en bovendien plotsklaps de stuurautomaat, de windmeter en de dieptemeter op zwart gingen. Dan is het behoorlijk tobben als je alleen vaart. Uiteindelijk om een uur of 8 's avonds in de haven van Dieppe afgemeerd en ik heb mezelf maar getrakteerd op, hoe Frans kan zijn, een heerlijke moules frites. En als je dan denkt lekker te kunnen gaan slapen, moet je niet in Dieppe naast een stalen ponton liggen met golfslag uit zee, de boot gingvreselijk tekeer en het was een kabaal van jewelste. Weinig geslapen dus. Enfin vandaag maar binnen blijven en de apparatuur weer werkend te krijgen. Na veel tobben en zoeken bleek de kapotte zekering gevonden en na een nieuwe zekering (die van de kachel) er in gestopt te hebben gingen de instrumenten weer vrolijk aan. Nu op zaterdag nog een nieuwe zekering zien te krijgen. Ik ga op pad. Morgen waarschijnlijk naar Le Havre want Fecamp komt qua stroom slecht uit om met hoog water daar binnen te kunnen lopen. Straks maar even goed rekenen.

Jacqueline

Vervelend Paul als er wat met je apparatuur aan de hand is, gelukkig was het een zekering maar voor je het vind ben je weer even bezig. Hopelijk heb je een nieuwe te pakken gekregen want je kunt niet zonder kachel, de berichten zijn nog niet gunstig. Het zit je niet erg mee. Als je in Fecamp de sluis door bent is het wel rustig om te slapen, maaar dan moet het mee zitten met de stroom, ik ga voor je duimen. Hier is het ook koud en regenachtig, maandag ga ik naar Texel en dat ziet er niet goed uit, weer voor een zuidwester!!
Ik wens je een goede vaart, liefs Ma

Hans Drenthe

Paul, tijdens onze gezamenlijke tocht een aantal jaren terug, hadden wij ook geen denderend weer en kwamen wij niet verder dan Zeebrugge. Jij bent nu al verder gevorderd dan wij toen in 10 dagen. Zoals ik uit je verslagen lees, is het weer voor goed zeilen wisselvallig te noemen. Als je alleen vaart en een deel van je apparatuur valt uit, is dat best lastig. Gelukkig achteraf was het een zekering. Succes morgen met je trip naar Le Havre. Vandaag zijn wij terug gekomen vanuit Engeland, Veel gelopen maar ook het weer daar was wisselvallig met temperaturen ver beneden het normale niveau voor deze periode van het jaar. Paul nog een goede vaart en wij blijven je volgen.

Groet,

Hans en Gerda

Peter en Antoinette

Goed van je dat je het hebt kunnen oplossen maar wel vervelend dat je in je eentje bent en niet eens lekker kan schelden. Hopelijk kan je aan nieuwe zekeringen komen. Succes met het vervolg van de reis!

Rien

Hoi Paul, aan de weersverwachtingen te zien kom je straks in wat rustiger vaarwater. De wind neemt af naar 3 beaufort en de temperatuur gaat wat stijgen. Hoef je ook wat minder de kachel aan te hebben. Toch maar een paar zekeringen extra meenemen denk ik. Op de AIS kunnen we je helaas niet volgen, geen bereik. Maar ook daar kunnen we niet van op aan is gebleken. Volgens een ontvangen AIS bericht lag je op een gegeven moment in de haven van Antwerpen, behoorlijk uit de route. Zo zie je maar, de techniek laat ons toch regelmatig in de steek.