Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

In Duinkerken

Na een heerlijk tochtje van Zeebrugge naar Nieuwpoort met zon en best een behoorlijk windje (natuurlijk tegen) al motorzeilend naar Nieuwpoort. Een lange vermoeiende maar leuke dag. In de buurt van Nieuwpoort werd het weer steeds mooier en uiteindelijk zelfs lekker in de haven in het zonnetje gezeten in de kuip. Vandaag grauw en grijs. Eerst maar even met de fiets naar het dorp om boodschappen te halen en daarna toch maar het water op. loodgrijze lucht, windkracht 5 maar wel droog. Uiteindelijk prima zeilen. Met 5 -6 knopen tussen de banken door stuiven naar Duinkerken. Ging echt als een speer op de genua alleen en een heerlijke tocht. In Duinkerken moe afgemeerd, maar: je suis en France. Eind van de middag begint het te plenzen en het is koud , kachel aan (wat een luxe). Maar afwachten wat het weer morgen doet. Voorlopig gaat de reis voorbeeldig op schema.

Andy

Nou Paul...het weer is hier niet beter...maar daar
was je ook niet voor reis:-).

We hebben stiekem je Ais signaal kunnen opgevangen...morgen weer eens controleren.

Rien

Geweldig dat je al in Dunkerque zit. Gaat lekker vlot met die harde wind. Al mooie of interessante dingen gezien?
Beaucoup de plaisir en France.

Jacqueline

Hoi Paul,
Ondanks het weer lekker op schema, morgen Le Treport, dat doet me denken aan 38 jaar geleden, ik hoop dat het gety goed is want onze ervaring was niet best maar wel gelachen met de meeuwen om ons heen, goede vaart en beter weer, liefs Ma