Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

In Zeebrugge

De zondag was een tamelijk natte en winderige dag. Eindelijk vertokken en de helft op de motor gedaan. Op de Oosterschelde lekker gezeild en op Radio Rijnmond en via veel SMS'jes de wedstrijd Feyenoord - AZ gevolgd, bloedstollend !!!

Aan het eind van de dag een beetje versleten afgemeerd in de Marina Roompot en zodoende de verloren dag van zaterdag weer gewoon ingehaald.

Leuk om Luc bij het passeren van de Zeelandbrug tegen te komen en die viel van zijn stuurmansbank toen hij hoorde dat ik op weg was naar de Kanaaleilanden.

Vandaag (Koninginnedag) de Roompotsluis door en de zee op, heerlijk. Het zonnetje scheen en na een start met weinig wind kwam er lekker windje 3 a 4 opzetten. Heerlijk gezeild en tegen 4 uur 's middags afgemeerd in de haven van Zeebrugge.

Net vast en toen viel er een stortbui, dus goed getimed.

Het vlaggetje 'Goede vaart pap' van Vicky en Jeff (ja ondersteboven Delta!!!) hangt nu vrolijk te wapperen naast de Begische bezoekersvlag. Ik ben nu echt weg.

Morgen naar Nieuwpoort.

Jacqueline

Mooie tijd om binnen te komen heb je nog wat aan de avond en wat belangrijk is dat je toch op schema ligt en voor de bui binnen was, morgen een goede vaart naar Nieuwpoort, groetjes ma

Andy

Die slag om Nieuwpoort ook vast gaat winnen. Blij dat je op schema ligt. Kampioen worden we niet Paul, dus je hoeft niet eerder terug;-)... was je toch niet van plan. Mooi weer toegewenst en blinf posten!!

Vicky

Heei pap,
Gelukkig heb je toch nog lekker kunnen zeilen. Hier is het vanacht vreselijk tekeer te gaan, hopelijk heb jij daar beter weer!

Heel veel plezier!
Dikke kus!

Rien

Mooi dat je zondag toch nog vertrokken bent. Op koninginnedag heb je vast genoten van het prachtige weer. Had je nog een oranje wimpel in de vlaggenmast?
Twintig graden zit er voorlopig niet in, de noordelijke wind wel. Die wordt woensdag verwacht, 4 beaufort. Behouden vaart. We blijven je volgen.

Peter en Antoinette

Gisteren een goede dag zo te horen, dat er nog maar veel zo mogen volgen. Groeten de Hamers

Marjolein

Hoi Paul,

Ben je vorige week helaas misgelopen maar via deze week alsnog een hele fijne vakantie gewenst met hopelijk veel mooi (zeil)weer.
Hopelijk vandaag ook weer een goede dag al z..k het hier vanmorgen van de regen!

Rien

Paul, volgens AIS zat je dinsdagavond in Antwerpen in kanaaldok B1. Big Brother is watching you :) Ben je vanwege het weer van je oorspronkelijke koers afgeweken?

tina

hallo Paul, ik ben een borduur/breivriendin van Irene. Ik wens je een behouden vaart. mooi zeilweer vandaag, zo met het zonnetje.