Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

In St Helier

Vandaag een relaxte winkeldag gehouden in St Helier, een vreselijk leuk stadje en je kan je je best voorstellen om hier te wonen. Ook heerlijk gelunched met een lekkere kreeftsalade. Echt een leuke dag met veel zon en iets teveel wind om te zeilen. Morgen weer een stevige tocht naar het verste punt op de reis: St. Malo. Het lijkt een zonnige dag met niet teveel wind te gaan worden dus dat komt goed uit. Aan het eind van de middag zijn we alvast over de drempel van de marina aan de buitenkant gaan liggen om morgen om een uur of tien weg te kunnen. Die drempel valt zo'n 4 meter droog en dan lig je een halve dag te wachten en mis je de stroom mee.

Wilco

Het begint op vakantie te lijken...

Ferdinand

Erg mooie foto zo.
Ook het eten klink niet echt slecht!

Andy

Bedoel je nu dat het stadje vreselijk of leuk was? ;-)

Maar blij dat het weer beter lijkt te worden...zoals Wilco ook stelt, dan gaat het echt op een vakantie te lijken. We duimen voor goed weer.

Hans

Mooie verhalen en zo te lezen lekker eten. Ik hoop dat Irene inmiddels opgeknapt is en ook kan genieten van het zeilen en het eten natuurlijk. Mooie foto's. De kanaal eilanden zijn een plaatje.

Jacqueline

Jammer dat je op de motor moest varen dan is het op een hobbelig zeetje niet lekker, zeker niet voor Irene, gelukkig heeft ze nu een paar dagen om bij te komen, voor jou zal het wel eenzaam zijn zonder haar ik hoop dat het weer wat beter wordt, Xx Ma