Paul-2012-zeilen-naar-Jersey-en-Guernsey.reismee.nl

Terug naar St Helier

Na anderhalve week samen met Irene op de boot vandaag weer de eerste tocht alleen. Om 5 uur op en door de sluis samen met een vrachtschip uit Harlingen. De tank weer vol met diesel en op pad naar Jersey. Weinig wind maar ook een vlakke zee. Op een 10 mijl voor Jersey kwam ik terecht in een vloot van zo'n 100 Franse wedstrijdschepen. Snelle overtocht met stroom flink mee en rond eeen uur of 3 de haven binnen. Het begon direct te hozen en ik moest nog een uur of twee wachten voor ik de drempel naar de jachthaven over kon. En eind van de dag weer even wennen om eens niet aan de fruit de mer, tarbot of kreeft te zitten in een restaurantje maar een ouderwets zeilmaaltijdje van rookworst, witte bonen in tomatensaus en de niet wef te denken bonduelle krieltjes ! Morgen weer vroeg op en naar St Peters Port op Guernsey. Niet zo'n lange tocht en kijkend naa r weersvoorspellingen is dat maar goed ook. Trouwens wel heel grappig als een Franse zeiler op weg naar de Oostzee je vraagt wat nou het leukste waddeneiland is om te bezoeken.

Vicky

Heeii pap,
Leuk om de foto's te zien!
Je hebt toch maar mooi je doel behaald! Nu hopend op een terugweg met wat mooier weer.

Tot snel,
Dikke kus!

Jacqueline

De helft zit er op, het ging allemaal niet zo lekker met het weer e.d.maar jou kennende op het water met de wind in de zeilen ben je alles vergeten, nu het betere weer er aan zit te komen is helemaal goed. Paul ik ben trots op je, xxMa